سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه گرفتاری اش را به نامهربان شکوه کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 97 فروردین 27 , ساعت 5:7 عصر

استفاده رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ ها از اجزای مهم انتخاب کاغذ دیواری هستند ، که تغییر در آن ها بطور کلی روح و فضای محیط را تغییر میدهد و کمک شایانی به تغییر حال و هوای منزل یا محیط کار میکند . 

رنگ های مختلف هر یک مفهوم خاصی را دارند و در افراد احساس های مختلفی را ایجاد می کنند ، کاربرد برخی از رنگ ها در زیر آمده است :

نارنجی : این رنگ تداعی کننده حرارت و اعتماد و اطمینان است . رنگ نارنجی محرک بوده و بهتر است از آن برای دیوار های اتاق خواب استفاده نشود و بیشتر برای اتاق نشیمن و پذیرایی مناسب است . ماهیت این رنگ به گونه ای است که فضا را کوچک تر از آنچه که هست نشان می دهد ، بنابراین بهتر است برای اتاق های کوپک مورد استفاده قرار نگیرد .

 روانشناسی رنگ در دکوراسیون

دنیای سیاه و سفید و بدون رنگ هیچ گونه زیبایی و مفهومی ندارد و هر رنگی تاثی خاص خود را دارد و واکنش های مختلفی در افراد ایجاد می کند . امروزه حتی در طراحی داخلی مغازه ها و رستوران ها نیز به رنگ های به کار برده شده در فضای داخلی بسیار توجه می کنند ، روانشاسی رنگ ها امری بسیار پیچیده است که تنها با تحصیلات آکادمیک نمی توان به همه ی موارد در خصوص آن پی برد و شخصیت افراد ، سن ، جنسیت و عوامل بسیار دیگری در تاثیر گذاری رنگ ها نقش دارند .

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ